středa 5. ledna 2022

Poslední výlet v roce 2021

Nagoya je čtvrté město Japonska. Na cestách do Osaky a Kobe jsem tímto městem projížděla. Kdysi jsem tam zavítala do Atsuta Jinja, ale to je 5 let zpátky. Nagoya je hlavní město Aichi Prefektury s populací kolem 2 milionů obyvatel. Takže se jedná o větší město.

Nagoya byla hradním městem, kolem hradu Owari, které bylo sídlem jedné ze 3 větví vládnoucího rodu Tokugawa v časech Edo. Je to město se samorajskou historií. A také město průmyslu.  Město a místní průmysl byl zničen v průběhu náletu v 1945. 

Kromě místního hradu je tu velká shintou svatyně zvaná Atsuta Jinja. V Atsuta Jinja je zasvěcen Atsuta no Ookami a také dalším 5ti bohům Atsuty. Hlavním je bohyně Amaterasu Ookami, Susanoo no mikoto, Yamato Takeru no mikoto, Miyasu hime no mikoto, Take Inadate no mikoto. 


Kdysi jsem tam byla, když jsem se vracela z Shikoku těhotná. Tehdy mi vyšel špatný rok yakudoshi a také jsem byla vyplašená prvorodička, takže jsem tam vykonala dva obřady, jeden na zrušení yakudoshi a za bezpečný porod. Je to krásná svatyně, takže jsem byla ráda, za šanci jet tentokrát s dětmi. 


Další zastávkou byli místní Buddhové. V Kanagawě máme Velkého Buddhu, ale v Nagoye mají řadu velkých soch, které stojí za návštěvu. Shuurakuen Buddha, Hotei Buddha, Nagoya Buddha a mnoho dalších, které jsem ještě nenavštívila. 


Dále je tu k vidění Dinopark, ten byl přes svátky zavřený a také Legoland, ale tady musíte koupit lístek dopředu a platí se kartou. Další možností je nákup přes 7/11 conbini store, ale byla jsem líná to řešit, takže jsme nezajeli. Mají zde i velké přírodovědné muzeum, kam jsme nešli, protože nebyla nálada a také Tokugawa výstavu umění a to je, co se kultury týče vše. 


Po čem jsem šla já, byl místní hrad. Nagoya hrad s přilehlým parkem. Dále 3 Buddhové. Dinopark. A nakonec pohled na noční Nagoya. K nezaplacení. Byl to pouze dvoudenní výlet, takže nešlo o žádnou tour, pouze pár míst, která jsem našla na IG a chtěla jsem je vidět na vlastní oči.


Sedli jsme na Nozomi a za hodinu a 40 minut jsme byli v Nagoya. Nejprve jsme se vypravili na hotel, musela jsem se kouknout na rezervaci, zda je vše ok a při té příležitost odložit nějaká zavazadla. A hurá na cestu. 


Chtěla bych zmínit, že Nagoya je hodně o přestupování a dávání pozor, kterým směrem jedete zvlášť v okolí Nagoya hradu. Google maps nás několikrát vypekly, takže je třeba si dávat pozor. Chodím podle nich, takže se málokdy ztratím a mezi místy, která jsem vybrala byla vždy, alespoň 40 minutová jízda vlakem, takže dost času na změnu plánu. První půlden jsme jeli rovnou do Shuurakuen na velkého Buddhu. Pak na Nagoya Buddhu a nakonec k Nagoya Hradu. Ten jsme nestihli dovnitř, protože se zavírá v 16.30. 


V Japonsku se nestřídá letní a zimní čas, takže se stmívá brzy. Také v průběhu Oshougatsu, což je pár dní volna kolem Nového Roku je řada památek zavřená. Na to je dobré myslet, pokud plánujete návštěvu Japonska přes Nový Rok. 


Druhý den jsme se vydali do Hotei, což je jméno jednoho ze 7 šťastných bohů. Je to ten, co vypadá jako "tlustý Buddha", kdybychom pokračovali o 20 minut dál na Gifu, dojeli bychom k Velkému Buddhovi Gifu, ale nechtěla jsem mixovat výlet, takže po té, co jsme navštívili Nunobukuro nebo Hotei Buddhu jsme se vydali do Dinoparku, který byl zavřený, tak jsme dali alespoň park s dinosaurem, aby se neřeklo a nakonec jsme Atsuta Jinja. Tam jsme se vybavili talismany na celý rok, ale každému jen jeden. 


Talismany tzv. Omamori jsou různých druhů, ale můžete mít pouze jeden na rok a po roce ho musíte vrátit, protože začne uvolňovat pohlcené neštěstí. Musíte tedy zvážit, co je pro tento rok nejdůležitější: zdraví, láska, štěstí, úspěch u zkoušek atd. Dále můžete zakoupit talisman do domu, vypadá to jako dlouhý obdelník, tvrdý papír a na něj jméno chrámu či boha, který dům chrání - ten jsem tam nekoupila, ale ukážu přístě v Novoročním článku a šíp, který sestřeluje všechno neštěstí, které vám přijde do domu. Dále jsme navštívili hrad Kiyoshi, ale ten též dostane samostatný článek. A odtud už jsme jeli zpátky na hotel. 

Jakmile se pořádně setmělo, tak jsme se vydali na Sky Promenade, která je hned u Nagoya nádraží pouze 5 min chůze. Tam jsme nafotili parádní fotky. Ty ukážu 
v samostatném článku společně s povídáním o tom, jaká je Nagoya a místní lidi. 


Měla jsem v plánu zůstat ještě jeden den, ale bohužel ozval se tatínek od dětí, že chce vidět děti a já měla nakrmenou domácí zvěř na 3 dny max. (4 holuby a jedno morče) takže jsem se vrátila brzo ráno, ale z cesty do Kansai nic nebylo, protože nechal někoho jiného rezervovat sedadla a ten někdo nevěděl, že je tam třeba QR code, abychom mohli nasednout tzn. byl mi poslán screenshot bez kódu a 30. prosince už se na shinkansen vlézt nedalo, protože byl plný. 


To se dalo čekat, protože Nen matsu Nen shi je čas od zhruba 28. prosince do 3. ledna, kdy Japonci navštěvují rodinu i vzdálenou, kdy se vrací do svých rodných domovů, tzn. takové malé stěhování národů.¨Takže 30. prosince už šance dostat se na shinkansen se dvěma dětmi je nulová. Takže jsme slavili Nový rok doma ve třech a nebylo to vůbec špatné... Tak takový byl náš poslední výlet v roce 2021. Takara


Žádné komentáře:

Okomentovat