středa 26. ledna 2022

Zimokvět aneb Roubai

Jedno ze slov, které mně vždy dostane je japonské jméno pro zimokvět je roubai. V katakaně se zapisuje jako ro-u-ba-i. Většinou slova, která mají o-u, tak u se nepíše a místo toho se napíše pomlčka. ro-bai a odtud plynou moje potíže 10krát jsem přišla s tímhle slovem do kontaktu a 10krát jsem to napsala blbě. 

Chybami se člověk učí, ale bohužel se ukazuje, že já se z některých chyb, prostě nepoučím. Snad to po jedenácté vyjde. Ale proč o tom píšu. Leden je měsíc, kdy kvetou sasanky (ne ty hajní, ale keře, které se podobají kaméliím), dále ume to jsou švestky a také růžové sakury. Jedna z prvních sakur je atami zakura, která kvete na přelomu ledna a února. No a také tu kvete roubai aka zimokvět. 

Zimokvět kvete od poloviny ledna a v Kanagawě máme slavnosti, které probíhají koncem ledna a začátkem února. A já musím přiznat, že jsem na ně zatím nezavítala. Vždycky jen projíždím kolem a nakonec není čas. Tak je to vždycky. Tak snad letos se zadaří. 

Letos vyjíždím hlavně na ume. Jela jsem časně, takže jsem stihla růžové odrůdy, které mám moc ráda. Většinou jedu pozdě, když kvetou jen bílé. 

První narozeniny malého se blíží. Uteklo to hrozně rychle. Roční mateřská je za mnou tzn., že prodlužuju do července, ale možná se vrátím už dubnu, pokud budu mít zařízenou školku a družinu. Možná se přesunu z fulltime na parttime, ale to se uvidí. 

S nervozitou sledujeme zprávy o Ukrajině, protože co se Ruska týče, tak díky US a jejich rozdělení ostrovů, tak jsou tu spory JPN vs. Čína a také JPN vs. Rusko. Člověk si říká, co bude dál. Dva roky covidu a situace se nelepší ani po očkování a teď Rusko a USA s jejich vlastní domací válkou right and left a super wokies. Svědkové Jehovovi věří, že peklo neexistuje, že je tady na zemi a Satan na každém roku. Jen aby neměli pravdu. Snažím se nesledovat zprávy, covidové zpravodajství už nesleduju. Dva týdny zpátky začali při pitvách testovat na covid. Proč? Čert ví, doteď se obešli bez testovaní na mrtvých, tak co najednou? Raději nesledovat. 

Lepší si zajít na procházku. Lepší se soustředit na vlastní rodinu a na sebe. Zprávy nás nedělají šťastnější, naopak, proto je třeba zbavit se TV a chodit více do přírody, je tam klid a krásně. Takara

2 komentáře:

  1. Opravdu ti rozumím.Týden se pokouším neposlouchat zprávy.Pouštím si pouze regionální stanici - Karlovy Vary.Tam řeknou co je nového tady v Karlovarském kraji...Moc se bojím o budoucnost mých dětí a vnoučat.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Ještěže aspoň ta příroda má s námi pořád trpělivost a stromy obraší a rozkvetou každý rok :-).

    OdpovědětVymazat