pondělí 3. ledna 2022

Pouštění draků aneb zábava na Nový rok

Dnes jsem zpět s článkem o pouštění draků. Kratochvíle, kterou mnozí znají ze svých dětských let a hádám, že mladší ročníky už tuto podzimní aktivitu neznají (nevím) s rodiči jsem byla pouštět draky snad dvakrát v životě, takže žádná hitparáda. Nicméněně v Japonsku je tato kratochvíle stále při životě a baví malé i velké. Dokonce se v Japonsku pořádají soutěže v pouštění draků, hodnotí se kreativita a doba strávená ve vzduchu. Nicméně takto lehké to není. V duchu soutěživosti se soutěžící snaží shodit draka protivníka nebo si řežou lanka. Sama jsem se takové soutěže nezúčastnila, takže ji znám pouze z doslechu.
Letos jsem se vypravila k řece Tama, protože tam to pěkně fouká. Co se práce týče, tak tam chodíme s dětmi vycházky, takže o podmínkách jsem informovaná velmi dobře. Vždy když si přečtu, že vycházka je až k Tama River, tak mé sdrce "zaplesá", protože se vracíme pěkně vyfoukaní a zmrzlý až na kost.

Ale na pouštění draků ideální místo. Musím říct, že mi dalo co proto dostat draka nahoru. Padal k zemi tak často, že jsem se docela styděla, zvlášť vedle profíků, kterým se drak pěkně vznášel ve vzduchu. Nakonec se mi povedlo draka i utopit v řece a po delším úsilí se mi nakonec podařilo draka rozlétat. Pro A. to bylo první pouštění draků v životě a docela si to užil. 

Protože pouštění draků patří k jedné z tradic kolem Nového Roku. Je to jedna z her, která se v Japonsku doma i ve školách dělá, hádám, že si to napřesrok zopakujeme. To víte, mistra dělá pilný cvik. Ve školkách se drak zhotoví z bílé igelitky, na kterou se kreslí fixy a nakonec se drak uváže 3 lanky (ta se dají koupit v 100yen shopu pod názvem takoito タコ糸, ). Tato nit-lanko má univerzální využití, v Japonsku se z ní háčkuje, používá se jako nit na pečení a samozřejmě i jako lanko na draka. Větší děti se snaží draka vyrobit samy, ale draci se dají snaze zakoupit i v 100yen shopu tzv. drak na jedno použití pro začátečníky.


Každopádně nás to bavilo, takže tradici pouštění draků budeme držet, dokud to bude A. bavit samozřejmě. Takara

1 komentář:

  1. Tak to si umím představit, že jsou kluci z něčeho takového nadšení. Já jsem jako dítě párkrát draka pouštěl, ale bavilo to víc mého tatínka než mě :-).

    OdpovědětVymazat