středa 5. června 2019

Modrá je super aneb ajisai

Modrá je dobrá...tak zní text nejmenované skupiny a já jen dodám, že fialová, růžová a bílá taky...U mě prostě ajisai vede...i když červen je poslední teplotně jakž takž snesitelný měsíc před létem, letos už květen byl pekelný. Zřejmě vlivem jevu El Niňo i na Hokkaido se dočkali teploty 39 stupňů...věřím, že letos v Kanagawě překonáme 40 stupňů a já natáhnu brka, protože lidem s kily navíc takové teploty nesvědčí...(na Hokkaido lidi utíkají před pařáky v létě, takže 39 v květnu a na Hokkaidu je trošku šok...modlím se za snesitelné léto...




V Kanagawa prefektuře a oblasti kolem Tokya se nalézá spousta oblastí, které hostí ajisai slavnosti. Jako příklad uvedu: Chrám Hakusan, Chrám Hasedera, pod hradem Odawara, Ajisai vláček- Hakone, ale i spousta dalších při parcích  a lokálních álejích...Letos jsem se rozhodla pro změnu místa a vydala jsem se do staronového místa. Shin- Matsuda je místo známé jedinou oblastí v Kanagawa pref., kde kvete růžová odrůda sakury tzv, Kawazu zakura...a Festival Panenek samozřejmě...No a také hostí ajisai slavnosti. Oblast s ajisaji je rozsáhlá a není zde tolik lidí, ale myslím si, že to mohlo být způsobené tím, že bylo na ajisaje ještě brzo...



Slavnosti sice byly na plakátech už od 1. června, takže jsem vyrazila, ale rozkvetlá byla necelá čtvrtina, takže si myslím, že příští týden se tam vydám znovu. Kromě ajisajů se můžete pokochat také zavodněnými poli s rýží, takže vesnická romantika jako vyšitá...



Co se ajisai vláčku týče, tak ten se musí objednávat dopředu, dosud to bylo po telefonu, ale letos je poprvé možná rezervace přes internet, tak mi držte pěsti, abych získala dobrý termín, protože je nával a loni jsem se horkotěžko dovolávala, protože bylo neustále obsazeno.  




Přiznám se, že pohled na rozkvetlý ajisai mě těší více než na rozkvetlou sakuru. Prostě léto, modrá, fialová, období deště, žáby a hlemýždi a samozřejmě placení daní...tak takový je červen...:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat