sobota 22. února 2020

Happy Halloween na japonský způsob

Co si budeme vykládat. Každá země má svoje tradice a ty převzaté si upravuje podle sebe. Stejně tak jako Vánoce, tak i Halloween je modifikován. Slaví se většinou ve školkách, kroužcích nebo v sousedství. Jinak halloweenská dekorace na vás kouká z každé výlohy a jakmile skončí v Japonsku Hallowen, pak začínají Vánoce a lidi začínají plašit. Je to jako lusknutí prstem:mále Halloween lusknutí prstem a máme Vánoce...advent? nevedeme... Přiznám se, že mě to trošku irituje, ale jak roky běží, tak mi to hýbe žaludkem méně. :-)


Pro mě Halloween letos znamenal méně práce. Mám 5 tříd ráno a 5 tříd odpoledne. Třídy se scvrkly do jedné ráno a jedné odpoledne a měla jsem odpracováno něco kolem hodiny max. dvou denně. To není vůbec špatné. V porovnání práce 9 hodin denně 8 let za minimální plat. Letos jsem na tom jinak. Pracuji 4 až 5 hodin denně a zbytek trávím na cestách vlakem nebo chodím. 20 000kroků denně to není žádný problém :-) No a co byla náplň halloweenského dne? Přečíst příběh, zatancovat, zazpívat, a pak už jen trick or treat.

U malého ve školce vyrobili kostým. Letos to byl kostým ducha a party byla velmi decentní. Nic fancy a děti měly určitě radost. Co se našeho domu týče, tak zdobím podzimně. Nějak Halloween neřeším. Můj kostým je stejný jako předešlé roky. Jdu za čarodějnici a profil obličeje na to mám perfektní.


Japonci se příliš nezajímají o to, co je Halloween vlastně za svátek. Vše co je zajímá je výzdoba, cukrátka a párty. Děti se naučí "Trick or treat" a tím se hasne, i když letos jsem viděla drobnou změnu v tom, že se japonští učitelé snažili vysvětlit co je "trick or treat" a to vnímám jako krok dobrým směrem. V Japonsku ovšem "trick" part nevedou a něco mi říká, že z dobrého důvodu, protože malí Japonci jsou super kreativní...

Žádné komentáře:

Okomentovat