čtvrtek 23. srpna 2018

Lokální matsuri v Tatsumi (Tokyo)

Dnes jsem se vracela z práce a hned vedle nádraží probíhaly slavnosti. Letos přišla změna
v módních trendech. Letos jsem zaznamenala spoustu žen oblečených v tzv. dvou dílné yukatě. Přednost této yukaty je ve snadnosti oblékání a bez tradičního vrstvení se člověk méně potí v oblasti pasu. Na novinku jsem byla upozorněna svojí indickou kamarádkou.

https://soranews24.com/2017/06/15/yukata-summer-kimono-separates-allow-you-to-mix-and-match-traditional-outfits-with-everyday-wear/

Samotný článek je z loňska, takže si myslím, že pravý boom teprve přijde. I když se přiznám, že já se budu držet tradice. Moje yukata pro tento rok je jedna z těch podařenějších. Od lilii, přes ume jsem se dostala k slunečnicím.


Tradiční hudba k bon odori je nedílnou součástí...Musím říct, že tuhle hudbu mám hrozně ráda. Je energická i když samotné bon odori nijak akční není a to z důvodu, že tanečníci oblékají yukaty a v těch se většinou žádný balet nekoná...



Nicméně letos jsem bon odori nedělala. Prostě jsem se na chvilku zastavila a pokochala, a pak jsem se vydala zase domů...Lokální matsuri jsou pěkné, ale v Tokyu jsem se toho bála. Navíc jsem potkávala děti ze své školky, takže jsem nepobyla moc dlouho, preventivně...:-) Člověk nikdy neví. Nicméně už se nemůžu dočkat Obon Weeku. Placatit se na pláži je super pocit, ale matsuri si také nenechám ujít, pokud tam není hlava na hlavě...v takovém případě matsuri oželím...Krásné Léto! Takara



Žádné komentáře:

Okomentovat