pondělí 10. září 2018

Lokální Matsuri v Oonodai

Čas od času se nám zastaví před barákem "kairanban" jsou to takové desky s informacemi, které obíhají podle řádu. Ten dá desky tomu a ten zase tomu. Je to systém a ten se neporušuje. Současně s tím se mění i lídr čtvrti. Ten kdo je lídrem čtvrti má před svým dome "gomi okiba" což je odkládací místo na odpadky. Některé čtvrti mají kvádrové klece, kam se odpad zavírá a jiné mají jen sítě na ochranu před vránami, kterých je  Japonsku plno a lidi je nemají rádi, protože se hrabou v odpadcích a hledají něco na zub. Jedna vrána rozhrabe odpadky celé čtvrti a roznese je po okolí, takže se lidé proti nim brání všemi možnými způsoby...


Do dubna jsem měla "gomi okiba" před naším domem, lídr jsem nebyla a odkladiště odpadu jsem si užila necelé 3 měsíce...a v dubnu šlus změna...Nicméně vím, že se za pár let zase vrátí...:-( nedá se nic dělat. Nicméně kairanban obíhá. Většinu akcí ignoruji, protože nemám čas. Ale jsou akce, které ignorovat nechci a jednou z takových akcí je Oonodai Matsuri. Letos jsem chtěla jít v yukatě, ale jsem nějaká líná, takže jsem se na to vykvajzla a šla jsem tak jako vždycky.

Bylo tam pódium s taiko produkcí a dále zpěvačka starých japonských hitů...Na tu jsem nečekala. Zašla jsem do místního chrámu, kolem kterého byly matsuri stánky, a pak obešla stánky s jídlem a hračkami. Poté jsme se zastavili u zlatých rybek. Malej byl jak u vytržení a uprosil mě na rybičku.


Chytili jsme jednu z nejmenších rybiček a já si říkala, že asi dlouho nevydrží a měla jsem jsem pravda. "xxxxxx kingyo" jak ji nazval syn, pošla během 2 hodin...tak tohle byl rekord. I japonský kapr nám vydržel víc jak 2 měsíce...:-( na rybičky asi nemáme vlohy, už rybičku z matsuri brát domů nebudu...malej brečel jak protrženej, protože nějak chápe, že rybka neodjela na dovolenou, ale už není...bylo mu to hrozně líto...

Místní matsuri jsou dobré na seznámení se sousedy, nicméně my jsme se zdrželi jen asi hodinu, a pak jsme šli domů, bylo horko k padnutí, takže nic moc...horko dávám jen a jen tehdy, když jsem u moře na pláži, jinak ne...už aby bylo léto i to babí pryč...začínám se těšit na podzim...Takara

Žádné komentáře:

Okomentovat