středa 8. května 2019

Želví čtvrť v záplavě wisterií

Letošní GW se celkem vydařil, peněz už moc nezbývá, ale svůj plán jsem splnila na 100%, což je asi poprvé, co se mi to podařilo. Během GW jsem objevila nová místa, kam je třeba zajet, protože pravidelní čtenáři už vědí, že na svá oblíbená místa se každoročně vracím...nicméně letos už mám pocit, že se mi moje oblíbená místa trošku okoukala a je třeba hledat jinde...Do Kamaido jsem se vrátila po 3 letech a pohled na rozkvetlé wisterie stál za to, protože tentokrát ještě kvetly. 3 roky zpátky už byly povětšinou opadané a fialové tam bylo jen poskrovnu. Ovšem co se nezměnilo byl nával lidí. V případě Nezu Jinja jsem si přivstala, takže do Kameido jsem dorazila něco kolem oběd a lidí tam bylo požehnaně...


Kameido je sídlem želv všech tvarů a velikostí. Symboly či obrázky želv naleznete na každém kroku, ale nejsou to jen želvy čím Kameido láká. Lokalita je jen co by kamenem dohodil od Oshiage, což znamená, že je na dohled místní dominanta SkyTree. Za pohledem na SkyTree-wisterie-chrám sem jezdí celá procesí. Chrám je velmi propagován cestovními kancelářemi, takže davy lidí jsou naprosto všude a začíná se už od nádraží...


Cesta do chrámu je značená, takže nezabloudíte a v okolí je i další chrám sice menší, ale v době GW v něm probíhají exibice bojových umění, což doporučuji shlédnout a mezi lidmi, kteří prezentovali byli hojně zastoupeni cizinci, což mi je velmi sympatické. Velmi si cenním lidí, kteří v Japonsku něčeho dosáhli, protože je mi jasné, že se nadřeli a nebylo to zadarmo...


V blízkosti chrámu se nalézají i stánky s občerstvením, takže o hladu nebudete, ale přiznám se, že u stánků kupuju vždy totéž, obalované kuřecí kousky a smažené hranolky někdy banán v čokoládě malýmu nebo ovoce v sirupu na špejli, ale jinak jedu těžký "fastfood"...Je to tím, že yakisoba si umím udělat doma (není to nic těžkého), takoyaki nebaštím, rámen, soba, okonomiyaki mám raději v restauraci a yakitori v hospodě, takže z výše zmíněných kuře a hranolky max. kebab prostě vedou...Jinak se snažím stánkům vyhnout, protože tam necháte dost peněz ani nevíte jak...No a malej, ten je vždycky: a tohle bych si dal a tohle bych si koupil, prostě to pojme jako nákup v supermarketu...:-) a já nestačím krotit vášně, ty nakupovací...


Davy lidí u každé turistické atrakci zážitku rozhodně nepřispívají, proto se domnívám, že i Kamido by možná bylo lépe zkusit brzy ráno, těžko říct protože některé chrámy se na noc uzamykají a otevírají se až podle rozvrhů. V případě Kameida netuším nicméně za fotku bez davu lidí bych snad i vraždila :-)


Wisterie jsou opravdu krásné, kvetou i bíle a žlutě a Kameido je oprávněně jedním z nejlepších spotu v Tokyo a Kanawawa pref vůbec...Nicméně ještě lepší pohled na wisterie nabízí Flower Park Ashikaga https://www.ashikaga.co.jp/english/ to je místo kam bych se chtěla podívat. Z Tokyo cca 2 hodiny (přes Ueno-Oyama) do Ashikaga City a do parku a cena 2000yenů oneway...
Letos už to nestíhám, ale příští rok vyjedu...místo Kameido to bude Ashikaga :-)


Kromě wisterii ve čtvrti probíhají také koinobori matsuri, takže kapříci byli vidět na každém kroku též. Fotky přidám až do článku o koinobori...Kameido má krásně zdobené koinobori, takže jim věnuji pěkný odstavec v jiném článku...


Na závěr přidám menší varování. Pokud se chystáte na wisterie v Kanto v době GW, tak je dobré zkontrolovat si na webovkách v jakém jsou stavu, protože wisterie kvetou už začátkem dubna tzn. že koncem dubna a začátkem května už může být dost dobře po nich. Kameido jsem navštívila 27. dubna a už dost opadávaly. Odhaduji, že první týden v květnu už situace byla stejná jako před třemi lety, kdy fialové bylo už jen poskrovnu a taky jsem vyrazila v květnu. Takže hurá na wisterii příští rok...Už začínám kompletovat list na příští rok. Takara



Žádné komentáře:

Okomentovat