neděle 5. května 2019

Těžká romantika svatyně Nezu

GW...mraky lidí, stěhování národů apod. s takovými komentáři se setkají většinou ti, kteří se do Japonska chystají v době GW...není to zrovna dobrá doba, protože sakury už bývají pryč, snad kromě severně položených míst, kde lze zastihnout i ume, vlaky a hotely jsou přecpané a  vturistických atrakcích se sotva hnete, takže pokud se vám davy lidí nelíbí (máte mé sympatie a pochopení), tak je třeba se Japonsku v GW vyhnout ALE pokud máte dost odvahy a přesto se sem vydáte jsou možnosti, jak se tlačenicím částečně vyhnout a můj recept? Nic převratného...stačí si pouze PŘIVSTAT...samozřejmě, že jsou lokality se zámky a otevíracími hodinami, ale je spousta míst, kam se dá vlézt s rozbřeskem slunce...



Jednou z takových lokalit je shinto chrám Nezu, který se nalézá v Tokyu. O tomto chrámu jsem slyšela už před lety, kdy jeden z mých kolegů uváděl, že je to jeden z jeho nejoblíbenějších chrámů. Přešla jsem to a myslím, že jsem udělala chybu. Pokud znáte chrámy v Nikko, pak chrám Nezu je jim velmi podobný i když se nejedná o tak velký a velkolepý komplex chrámů, svatyně je bohatě zdobená a je tam i tunel z inari, který je opravdu maličký, ale byla to zábava jím procházet. 



Do Nezu se vyplatí zavítat během GW i z jiného důvodu a to květinového. V Nezu svatyni se každoročně pořádají tsutsuji matsuri (azalea nebo azalka chcete-li) krása bílá, růžová, červená, tmavě růžová prostě nádhera. Vedle svatyně se nachází zahrada s azalkami, platí se zde poplatek 200 yenů a otevírá se od 9.00 nicméně pokud přijdete už v 8.00 nic tím nezkazíte, protože svatyně je velká a má mnoho krásných zákoutí. 



My jsme vyrazili brzy ráno a byla jsem překvapená, když jsem v celé svatyni napočítala jen 10 lidí. Můj plán byl dopoledne Nezu a odpoledne Kameido, ale jakmile jsem viděla vylidněné Nezu koketovala jsem s myšlenkou, že i do Kameida se vypravím až další den ráno, ale nakonec zvítězila moje šetřílkovská povaha nad "nechutí tlačit se v davu" a plán jsem dodržela...



Nezu svatyně je jedna z nejkrásnějších svatyní v Tokyo, která stojí za návštěvu, a která je na seznamu mých oblíbených svatyní, hádám, že se tam zase někdy vypravím...Takara



Žádné komentáře:

Okomentovat