čtvrtek 4. února 2021

Noční romantika Kawazuzakura 


Plánovali jsme, plánovali, až jsme doplánovali, no ale plány jsou od toho aby se měnily, tak se není čemu divit, že máme splněný jen jeden bod z plánů pro čas: přelom zimy a jara. Potýkali jsme se s infekcemi a horečkami. Takže jsme přišli o Hinamatsuri kompletně a večerní nasvícení ume. Co se nám podařilo stihnout bylo kvetení KawazuZakur a Hinamatsuri v Shin Matsuda. I to nebylo k zahození. Nicméně zbývající body máme odloženy napřesrok. 


Podařilo se nám vyjet v tom nejlepším čase, tzn. sakury v plném květu a zelený listů poskrovnu. Do Shin Matsuda jezdíme každý rok, nicméně letos podívaná byl méně barevná, žluté květy řepky olejky či čehosi letos nevykvetly, tak jako v loňských rocích. Tentokrát jsme se vypravili až odpoledne, protože jsem měla nějaké pracovní povinnosti, nejdřív jsem si říkala, že bychom zajeli do místního lidového muzea, ale to jsem si rozmyslela ve chvíli, kdy do zavíračky zbývalo 30 minut. Takže změna plánu a rozhodla jsem se zůstat až do soumraku


Přes den sakury, suvenýry a kotel fotek stejných jako loni a předloni. A večer to byla podívaná. Jedním slovem: romantika. Musím říct, že lidiček tam bylo velmi málo. Prostě super místo na rande, i když já jsem randila se svým synem. Nasvícené sakury nabízejí jinou podívanou a kontrasty s noční oblohou. Musím říct, že jsem se bila do hlavy, jak je možné, že po více jak 5 letech strávených v Japonsku jsem nezavítala na ani jediný "raito appu" ( light up).


Večerní hanami probíhá trošku jinak než to denní. K dispozici je vytápěný stan se stánky s jídlem. A také teplé saké :-) ne že bych snad pila, nicméně pokud jste bez dětí, pak doporučuji "amazake"- zvláštně milovníkům sladkých likérů:-) Noční sakury mají své kouzlo. Ideální místo pro rande i pro pokec...Prostě nádherná podívaná. Určitě můžu doporučit! (jen se teple oblečte, ať to neodstonáte, jako my :P) Takara

2 komentáře:

  1. Když mne navštívila dopisová přítelkyně z Japonska,tak nejvděčnější byla u sochy A.Dvořáka.Říkala,že ho v Japonsku milují.
    Přeji pěkný den ☺
    Tady se otáčí teplota okolo -10°C ☻

    OdpovědětVymazat
  2. Moc rád bych někdy vyfotil rozkvetlé sakury v naprosté tmě, jsem přesvědčený, že by to mohla být při dostatečně dlouhé expozici zajímavá fotka, zvlášť pokud by byl trochu větřík, aby byly tenké větve máznuté. No jo, zatím to můžu testovat na českých třešních :-).

    OdpovědětVymazat