středa 5. prosince 2018

Romantika lokálních chrámů...

Sobota jako každá jiná nicméně je před výplatou, takže nikam daleko...Dnes jsem se vypravila do sousední města Machida. Na cestě do práce vídám kromě městského panoramata, také parky a různé chrámy. Dnes jsem se rozhodla, že je navštívím a podívám se zblízka...

První zastávkou byl budhistický chrám přímo u vlakového nádraží. Jak si můžete povšimnout jsou zlaté prvky na chrámu. Tím jsou budhistické chrámy typické. Vnitřek bývá zaplněn spiritualistickými zlatými ozdobami a samozřejmě i sochou Budhy. Dále se zde objevuje prvek, který bývá mylně zaměňován za symbol nacistů, jde ovšem o omyl. 

Swastika v budhismu bývá levotočivá, ale z různých obrázků budhistických chrámů si snadno můžete všimnout, že to není pravidlem. Swastika je používaná i v Hinduismu. V budhismu má význam štěstí a vitality. V Japonsku na tento symbol narazíte častěji, tak doufám, že nesklouznete jen k přesvědčení, že "Japonci jsou strašní nácci", a že se nestydí vystavovat hákáče až do dnešních dob...není to pravda, ale pravda je, že je spousta turistů, kteří tyto dva symboly zaměňují a dokonce si stěžují nebo chrámy znehodnocují nápisy v domnění, že jde o hákový kříž- symbol nacistů...






Dále jsem navštívila dva jinja chrámy...to jsou shrine...Jinja jsou směru Shintó. Liší se už od pohledu. Ale i způsobem, kterým se dovnitř vchází. V budhistickém chrámu překračujete trámy, zatímco v jinja-shrine vcházíte "normálně" dovnitř. Rovněž vstup do jinja hlídají různá zvířata od lvů, přes lišky, králíky apod. Vždy v páru na podstavci. Je zde zastoupen ženský element. Pod tlapou držící mladé. Mužský element zase drží míč...Jak příznačné: povinnost na straně ženy a zábava na straně muže...:-) no necháme gendrové talky, na které stejně moc nejsem.





Když jsem se vracela domů na kole byli jsme sraženi na přechodu pro chodce, když jsme měli zelenou autem, které odbočovalo vlevo. Zjevně jel na zelenou, ale odbočoval doleva, kde měla auta červenou, takže před přechodem měl správně zastavit, dát přednost chodcům a mě na přechodu. Jenže kdyby to tak udělal, byl by chycen na cca 30 sec na křižovatce mezi dvěmi přechody, a tak nezastavil a najel do nás...Za 8 let, co jsem v Japonsku se mi nic takového nestalo. Rychle se k nám seběhli lidé a řidič vystoupil, první co řekl, že jsem mu tam najednou vjela (jenže já bych mohla říct to samé a navíc jsem měla zelenou a byla na přechodě-s jízdním pruhem pro kola)...pak se začal ptát jestli jsme v pořádku. My jsme byli, kolo a auto v cajku, takže jsme policajty nevolali. Ale někteří lidé říkali, že bychom je měli zavolat, potom už je pozdě. Ale vzhledem k tomu, že se nic nestalo, on jel pomalu a já jsem si všimla, že do mě jede, takže jsem to stočila do leva... Ale ten šok, ten byl něco...nebyla jsem schopná moc mluvit, jen jsem se klepala...

Japonci byli v šoku, že jsem se na řidiče nezlobila a neřvala na něj, protože byl na vině on. Jedna paní za mnou přišla ještě dvakrát, jestli je to určitě ok, nechat ho jet...ale musím říct, že jsem byla ráda, že jsme v pohodě a nejsou žádné škody. Naopak byla jsem ráda, že pán zastavil...jeho první věta mě naštvala, ale pak se zajímal o malýho jestli je OK...takže má body k dobru. Snad si přiště rozmyslí nedat přednost a místo toho jet rovnou "on cyklista nějak uhne"... neuhne...


Po tomhle zážitku jsme se vydali do našeho lokálního chrámu, poděkovat všem "svatým", že při nás stáli, protože tohle mohlo skončit dost blbě...Pro mě to je opravdu varování, že se silnicím budu vyhýbat, jak jen to půjde. Chodník to jistí, a pokud přes přechod, tak si budu dávat sakra bacha. To, že máš zelenou neznamená, že tě nikdo na přechodu nesrazí a pokud tě někdo srazí a jsou z toho zranění nebo ztráty na životech, tak těm zraněným fakt, že měli zelenou je prd platné....Tak hlavně opatrně ať jste v Čechách nebo v Japonsku. Takara


PS: samozřejmě vím o tom, že cyklisté a chodci se chovají nezodpovědně a na běžném přechodu pro chodce vám vlezou do cesty ani nevíte jak. Ale faktem je, a v autoškolách se to učí, že před přechodem se staví. A v mém případě přechod byl na světelný provoz, tzn. když máš zelenou jdeš, protože auta mají červenou. Tohle auto mělo zelenou kdyby jelo rovně, ale odbočovalo doleva, kde byla červená a byl tam přechod pro chodce, takže zastavit měl...ale nezastavil...Jsem vděčná, že jsme všichni v pohodě...a beru si z toho své poučení...a doufám, že pan řidič si z toho vezme poučení též...

Žádné komentáře:

Okomentovat