středa 16. října 2019

Babí léto aneb když máte léto a podzim 2v1

aneb výheň pekelná...
v noci teploty ke 20tce ale kolem poledne už tu máme kolem 30tky. Samozřejmě takové teplotní skoky dělají paseku, ale já poprvé v životě mám vleklé zdravotní problémy, které jsem nikdy dřív neměla. Sem tam migréna, sem tam nachlazení nebo škrábání v krku, to se dá přežít, ale 3 týdny v kuse s angínou, střevní chřipkou a vyrážkou, kterou mám pořád, to byl masakr, do toho syn horečky 40tky a teď pro změnu zánět střednícho ucha. Pohodička.


Samozřejmě, že když jste v Japonsku nemocní, tak pokud máte daný plat měsíčně, tak vám ho strhávají a v mém případě je to 10000yenů denně tzn. 2000Kč denně mínus. Ročně máte 10 dní placené dovolené, na které máte nárok po půlroce práce u společnosti to je ze zákona. Pak máte během roku různé státní svátky v systému Happy Mondays, kdy státní svátek, který připadne na neděli se stěhuje na pondělí. No a pak je tu Golden week cca 4-5 dní volna, Silver week, který je v rámci Happy Mondays systému a nakonec Oshougatsu (prázdniny kolem nového roku) toť vše. Některé společnosti nabízí ošetřovací volno cca 5 dní ročně haha. Toto volno jsem měla pryč během dvou měsíců :-( takže teď už mi jen strhávají z platu...:-( 


V září jsem byla nemocná 10 dní, šlo to v podstatě takto 2 dny práce, 3dny mi bylo zle, zase 2 dny práce a zase KO někdy i přes víkend, takže v září jsem byla doma v posteli a jen zobala různé léky. Vždy jsem přišla z nemocnice ověšená taškami, že bych si mohla otevřít vlastní prodejnu a do toho sem tam nemocný syn, takže jsem se nenudila, ale 15. nám chodí výplata a já myslím, že budu plakat vedle bankomatu. Tak pokud někoho uslyšíte v ČR naříkat, tak to jsem já...:-D 


Letošní léto bylo pekelné, AC jela na plný výkon a dokonce i švábi nebyli k zahlédnutí. To se ovšem změnilo s příchodem babího léta. Je teplo a je vlhko. Takže jednoho švába jsem objevila mrtvého pod dřezem (halelůja pastičky na šváby fungují) další hledal kudy by se dostal do domu, toho jsem zapleštila a ohnula jsem kvůli němu deštník (div jsem deštník o něj nepřerazila, jak jsem byla rozhodnutá, že toho prevíta dostanu), dalšímu se povedlo dostat přes síťku v okne do obyváku, jenže měl smůlu, protože jsem ho objevila takže ihned. Je to z důvodu, že v obyváku mám jen stůl a jednu poličku, tak se neměl, kde schovat. Ten to schytal s postřikem na mravence, jak jsem spěchala aby mi neutekl. Posledního kterého jsem našla utekl. Domovní světlo jsem nechala rozsvícené, a když jsem šla zkontrolovat zda jsem zamkla kolo a otevřela domovní dveře jsem jsem koutkem oka zahlédla jak si to černé-malé metelí pryč od dveří...měl štěstí zatím, pokud sem strčí jen tykadlo, tak to má spočítané. Tyto švábí etudy se událi v průběhu jednoho týdne....Na mě trošku moc...Nejhorší je, že nezáleží na tom, zda máte uklizeno. Můžete uklízet jako diví a stejně je doma objevíte, protože k vám lezou, lítají (to jsem byla v šoku, nevěděla jsem, že umějí lítat) z venku. Stačí abyste měli nepořádného souseda a máte zaděláno...(já mám sousedku naproti, která shromažďuje věci, takže mám zaděláno). Vlhko a teploty mezi 20-28 stupni je teplota, kdy šváby můžete potkat velmi snadno. Ne že by snad o toto setkání někdo stát, ale nedá se svítit. 


Večer zima,  ráno zima a postupně se otepluje až tak, že se vám chce jít na pláž. To nedělá dobře lidskému tělu, takže všichni smrkají, kašlají, pšikají. Dokonce i sezóna chřipky začala už začátkem září...no byla jsem v šoku, když mi u doktora řekli, tak uděláme testy na chřipku. Pardón...Cože?!!!:-D Jediné co dává znát, že léto už skončilo jsou zkracující dny a stmívání už kolem 17.00, kalendář: podzimní rovnodennost, sezóna tajfůnu na podzim a taky uniforma do školky se změnila. Jinak je krásné počasí, ale vedro k padnutí. Já jen doufám, že podzim příjde velmi brzy. Nesnáším když mám léto a podzim 2 v 1 a taky se mi nelíbí, když jsem zavrtaná v posteli a nemůžu se hnout. O ztrátě finanční ani nemluvím...radši...Takara

Edit z 15.10.
dnes jsme měli první opravdu studený podzimní den...a bylo mi zima...že by konečně podzim???

1 komentář:

  1. Je toho nějak moc najednou, takže zjednodušení je víc než žádoucí. Zajímalo by mě, jestli si švábi mezi sebou dávají varování: "Hele, tam radši nelez, ta se s námi nepáře!" :-)

    OdpovědětVymazat