čtvrtek 24. října 2019

Ďábelská kytka, která vám nedá spát...

To je higanbana aneb spider lily aneb pavoučí lilie. Jak už název napovídá je to květina jejíž cibule jsou jedovaté, ale vzhledem k tomu, že budete jen koukat, tak vám to vadit nemusí. Higanbana roste většinou po kupě a vytvářejí krásné červené koberce. Vedle higanban toho moc neroste, protože jsou jedovaté a rozhodně se nevysazují v blízkosti zeleniny, ale vysazují se u nich protože odhánějí škůdce, kteří ví, že se jedná o jedovatou květinu (bylinu, rostlinu whatever už o mně víte, že na botaniku moc nejsem)


Co je tedy Higanbana zač jsem si před lety musela vyhledat ač s nechutí, protože se vychloubám autenticitou svého blogu a tedy "vyhledat info na google, pak dělat chytrou" to umí každý. Já zde hodlám prezentovat vlastní znalost či neznalost a v případě botaniky spíš neznalost. :-) 



Loni jsme jeli taky a já jsem se snažila obejít všechna zajímavá místa. 
Letos jsme jeli ve třech, takže jsem to pojala jako půldenní nenáročný výlet. Vyjeli jsme až v poledne, což je u mě velmi nezvyklé a zůstali jsme až pozdního odpoledne. Lidí tam bylo na můj vkus moc. A tohle místo je přesně místo, kde davy lidí kazí atmosféru místa. Jen si to představte být na tom místě sami a nikde ani noha...no a teď přestaneme snít a vydáme se pěkně v davu. :-)



Pro mě osobně je higanbana krásnou květinou a já vesele ignoruji její pověst, protože splňuje "krásná a nebezpečná". Květy jsou nádherné a člověk až žasne, co všechno může Příroda vytvořit. Nejlepší artist je bezpochyby Příroda. 



Higanbanu na vysazení prodávali u cesty a já jsem byla v pokušení ji tentokrát koupit. Ve velkím pokušení, ale vzhledem k faktu, že v truhlících, které mám před domem přežívá pouze odolný plevel mám pocit, že i kdyby ji tam vysadila, tak bych se z ní těšila jen krátkou dobu. Lépe přenechat to někomu, kdo se z toho může těšit delší dobu. Tak se pojďme společně pokochat fotkami z Kinchakudy pro rok 2019. Takara

2 komentáře:

  1. Třikrát během dne mi to komentář sežralo, ale já jsem neodbytný, tak to zkouším i počtvrté :-). Krásné místo a přitom je to od vás vlastně jen kousek. Na těchhle úžasných rozkvetlých zahradách mi vadilo hlavně to, že se člověk musel prodírat spoustou lidí s foťáky a stativy, kteří obsadili prakticky každé slušnější místo, takže mi to dost ubíralo na chuti sám fotit :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi lito. Nemam s tim nic do cineni...pravda, jako vsude m noho lidi kazi atmosferu s tim musim souhlasit.

      Vymazat