pondělí 16. srpna 2021

Daily Life Japan: Summer Festival

A máme to další akci pro děti a rodiče. Tentokrát se jednalo o Letní Festival, kterých je v Japonsku kotel v létě. Rozbíjejí se melouny, ledová tříšť polévaná sirupem zvaná kakigóri jede no a postaviček oblečených v jimbei nebo v yukatách se objevuje více než kdy jindy. Cikády už je slyšet na každém rohu a vlhko a vedro v Japonsku začíná. Léto je zde. Nebo tedy bylo. Clanek je jednim z mych restu. 


Samozřejmě, že i naše firma nesměla zůstat pozadu a připravila slavnost v malém místním parku. Pozváni byli rodiče s dětmi ze všech školek, kterých je celkem 12 a dětí je v každé školce kolem 60 a více. Nicméně účast nebyla tak závratná. Narváno bylo to ano, ale ne tak, aby se nedalo hnout.

Pro mě přišel pokyn přijít jako rodič. Nu což obléct yukatu a synovi jimbei a můžeme vyrazit. Mno, to jsem si myslela, ale vzhledem k tomu, že původní yukatu jsem nechala v Zamě, tak jsem si musela koupit novou. Vybrala jsem si levnější typ a musím říct, že se to nevyplatilo...pro příští rok a roky následující jsem se rozhodla, že investuji do nové yukaty. Rovněž absence velkého zrcadla činila oblečení yukaty obtížnější. Navíc po porodu se mi změnila postava, takže obi (pás) potřebuji delší a budu muset začít používat i ručníky na vycpání abych dosáhla rovné linie hrudní-pas-boky. Letos to tedy nebyla žádná sláva, co se týče mě oblečené v yukatě. Jinou přípravu jsem neměla na starost, vše připravovali učitelé Japonci. Takže jsem si mohla přispat a vyrazit později. Přijeli jsme ve 12.00 právě včas abychom viděli zahajovací "bonodori" a pak už jsem jen potkávala známé tváře a povídalo se a fotilo.

No a samozřejmě jedlo. Jídlo a zábava v Japonsku rozhodně táhne...od yakisoba, přes vařenou kukuřici, po zmrzlinový pohár. Dále stánky s hračkami a hrami pro děti, ty také nemohly chybět. No a nakonec soutěže jako bingo apod.

A. se na matsuri příliš nelíbilo, takže jsem mu dala meloun, měl zmrzlinový pohár a chvilku si poběhal po parku a jelo se domů, pro prcky na takových akcích nebývá velká zábava. Tanečky sice cvičí ve školce, ale to nezaručuje, že bude chtít tancovat i v den D. Takže jsem objela stánky, pokecala a vesele jela domů. Akce pro rodiče a děti nemusím ani jako pedagog, ale ani jako rodič, ale takhle akce docela ušla...lepší než piknik v červnu, to rozhodně...Takara

1 komentář:

  1. Připadá mi to jako pěkná tradice.Věřím,že jsi měla s chlapci pěkný den.
    Zdravím Eva

    OdpovědětVymazat