neděle 5. září 2021

Oya Kannon Ji aneb chrám vytesaný ve skalách a více z Utsunomiya

Jsem zpátky s aktuálnějším článkem. V létě jsem toho dost nacestovala (koroně navzdory), protože patřím k lidem, pro které je outdoor nezbytností. Vděčím mu za to, že jsem se z toho tady ještě nezbláznila.  Cestování je pro mě droga. Znáte to, někdo kabelky, botičky a hadříky a jiný celý rok šetří aby mohl jet do zahraničí. Do té druhé kategorie spadám i já. Utrácím, za cestování. Takže jsem vyrazila ven.  

Naplánovala jsem dva výlety v jeden den. Dopoledne do Utsunomiya a odpoledne obejít 4 hlavní chrámy v centrálním Nikko. Dalo by se to zvládnout, ale když jsem přijela do Utsunomiya, tak místo, které jsem si vybrala bylo dostupné pouze autobusem. A ten jel za hodinu. Tak jsem změnila plány a vyrazila do Nikko, které bylo vzdálené 40 minut. Do Utsunomiya jsem se vypravila o asi týden později a tentokrát jsem měla štěstí, autobus přijel během 5 minut a za 20 minut jsme byli u Oya Kannon ji. 

Utsunomiya je celkem klidné město, je tam pár chrámu, ruiny hradu Utsunomya a skály. V Utsunomiya najdete hodně malých firem zabývajících se kamenictvím. A skály, těch bylo v místě zvaném Oya dost a dost. Trošku mi to tam připomnělo Sloup v Čechách, ale jen trošku. Za čím jsem sem, ale přijela byl místní chrám vytesaný do skály a "chráněný" skalním převisem. To je něco, co jsem zatím neviděla a musela jsem to vidět. Další zvláštností je fakt, že chrám je zasvěcen ženské verzi Budhy. Ta se nazývá Kannon.

Chrám není nijak veliký, ale atmosféru má nádhernou. Je fakt, že tam moc turistů nebylo, takže to bylo rozhodně plus. Vedle chrámu je ještě Oya Kouen to je park se skalními útvary a také další Kannon. Tentokrát jde o Heiwa Kannon. Kannon Miru. Dá se jí vylézt na záda, ale moc do kraje neuvidíte. Přesto je to zajímavý zážitek. 

Poslední větší atrakcí byl kus skály balancující na skále tak, že se člověk divil, že nespadne dolů.  Údajně ho tam hodil Tengu. Co je Tengu se můžete dočíst v tomto článku: http://zestinusakur.blogspot.com/2021/06/japonsky-pinocchio.html

Spojení autobusu jsou špatná, takže jsme si popošli pěšky a prohlédli jsme si okolí, které si nezadalo s venkovem, protože Oya chrám se nachází na periferii města. Od chrámu jsme se vydali do parku s názvem: Ruiny hradu Utsunomiya. Mají tu jednu zeď s ochozem, která spojuje dvě strážní věže. Je zde dokonce výtah, takže jsme se prošli od jedné strážní věže ke druhé a nakonec jsme ruiny s vodním příkopem ještě oběšli a to bylo celé. 

Byl to malý a nenáročný výlet do Utsunomiya. Děti si to užily, každé svým způsobem a já jsem byla ráda, že jsem na cestách. Za mě výlet pět hvězdiček z pěti. Takara 

1 komentář: