čtvrtek 4. listopadu 2021

Higanbana aneb když sedíte doma na zadku...

 Článek popisuje situaci v září 2021

Máme září a to je čas, kdy začínají kvést higanbany. Co jsou to higanbany, jsou to velmi zajímavé květiny zvané Lycoris nebo také Spider Lily aka pavoučí lilie. Mohou být ve všech možných barvách a já jsem se rozhodla, že je příští rok vysadím. Chtěla bych, aby kolem domu vždy něco kvetlo. Na jaře: ume nebo sakura, v létě: ajisai, asagao nebo slunečnice, na podzim: higanbana nebo kokia. Takový je plán, který bych chtěla dát do chodu příští rok, tak mi držte pěsti. 

Na pavoučí lilie jezdím do Saitama Prefektury do Kinchakudy, ale vzhledem k tomu, že stále nejsem očkovaná a  po OH počty nemocných narostly raketovým tempem, tak jsem se rozhodla nikam nejezdit. Kinchakuda byla samozřejmě posekána, tak jako loni, aby návštěvníci nejezdili ale v Japonsku je spousta spotů, kde higanbany kvetou, takže si stačí jen vybrat. Já jsem nakonec našla pár higanban kvetoucí 
v sousedství, takže jsem nafotila nějaké portrétovky a letos máme hotovo. 

No a co ta to higanbana je? Co znamená pro Japonce? 
Když to vezmu zkrátka , tak je to květina podsvětí, její jméno doslova znamená "druhý břeh" a bývá vysazována u pohřebních chrámů, hřbitovech, ale i podél řek a polí, protože odhání škůdce. Její cibule jsou jedovaté a proto je nazývána Pekelnou Květinou, Pohřební Květinou a dokonce i Liščím květem. Existuje svátek, kterému se říká Ohigan, který spadá na den podzimní rovnodennosti v té době kvete i higanbana, takže ji můžete vidět jaké výzdobu na oltářích.  

Pro mě osobně je to krásná květina i když jedovatá (musím dávat pozor na J. zahradničení, protože začal hrabat v květináčích, ale snad ho to do příštího roku přejde. Doufám, že máte krásný podzim a máte se fajn. Takara 

1 komentář:

  1. Plán se stále kvetoucí zahradou je výborný a vám higanbany vysloveně sluší, tak držím palce, ať vše vyjde podle tvých představ.

    OdpovědětVymazat