úterý 11. května 2021

Zamilovaná místa: Shikoku, Kagawa Prefektura, Takamatsu

Dnes je to trošku ze šuplíku, protože máme květen a je po Zlatém týdnu (GW), takže lidi se vracejí do práce a v dohledné době nás čeká tsuyu (období deště), placení daní a pokvetou hortenzie (ajisai). Na to poslední se všichni moc těší na to první, to se dá přetrpět a to druhé, to všichni zaskřípeme zuby, protože danit se bude, jako by měli všichni dobrý rok a my víme, že to tak úplně není pravda. Řada lidí přišla o práci nebo měla srážky na mzdě, takže letošní daně se v Japonsku hodně řeší. 


No a protože květen po GW přináší únavu a někdy až depresi, ta je z důvodu tzv: gogatsubyou 五月病 nebo se jí říká také May sickness. Je to v podstatě přechodný stav únavy, smutku, neklidu, obav až deprese, který se nás drží několik týdnů. Proč tomu tak je  není úplně jasné, ale má se za to, že to je způsobené opadnutím euforie z nového začátku v dubnu. Školní i pracovní rok začíná v dubnu, pak následuje Golden Week volno a po volnu se řadě Japonců nechce zpátky a HelpLinky mají plné ruce práce. Tenhle stav odezní po pár týdnech (max. měsících) není tedy trvalý. 


Já jsem na sobě nikdy příznaky nepozorovala. Vždycky děsně aktivní, ale je to možná tím, že si dělám tu a tam radost a dneska jsem si udělala radost tím, že jsem si zavzpomínala na cestu po Shikoku. 

Shikoku jsem procestovala celé a musím říct, že mi přirostlo k srdci. Je tam božský klid a nespěchá se tam, tak jako v Tokyu. Pro mě sen. Dovedla bych si tam představit žít natrvalo. Uvidíme, zda mi bude dopřáno nebo ne. 

Jednou ze zastávek na Shikoku bylo Takamatsu. Takamatsu je centrální město Kagawa prefecture. Nejnižší teploty jsou tam max. mínus 7 a nejvyšší teploty pak kolem 38 stupňů. V Takamatsu je mnoho byznysů a najdete zde i odnož yakuzy Shinwa-kai a je to jediná odnož yakuzy na Shikoku.

Takamatsu má i vlastní port, ten je nejblíž Honshu přes "Vnitřní moře" a navíce se z Takamatsu můžete dostat na ostrovy Meigijima, Ogijima nebo třeba Shoudoushima (O těch příště). Můžete se vydat na kopec, kde se nalézá Yashima Ji. Tento chrám je součástí poutní cesty po 88chrámech. Pouť po 88 chrámech Shikoku je velmi slavná a náročná. Pokud obejdete všech 88 chrámů očistíte svou duši, tak že bude super "pika, pika"

Město Takamatsu rozkvétalo nejvíce za Edo periody, kdy v něm panoval rod Matsudaira. Proto řada budov a zahrad je kontruovaná v duchu Edo. Například Ritsurien Zahrada. Nicméně za druhé světové války bylo město vybombardováno a bylo zničeno skoro 78% města. Proběhla stavbě města z popela a dnes můžeme obdivovat kromě moderního města i místní stromy matsu. To jsou borovice. A můžeme vidět borovice vysoké, ale i miniaturní borovicové bonsaje, kterými je město též proslulé. 

Tohle město jsem navštívila dvakrát 2013 a 2015. V obou případech na mě dýchal klid a mír, takže zauvažuju nad tím, zda by to nebylo dobré místo na důchod, pokud se ho dožiju :) Takara 

1 komentář:

  1. Cestování po Shikoku ti nepokrytě závidím. Takamatsu mělo být centrem mého čtyř až pětidenního pobytu na Shikoku před rokem a půl, ale neklaplo to. Tak se aspoň pokochám fotkami a tvým vyprávěním :-).

    OdpovědětVymazat