středa 9. června 2021

Ajisai Train

Poslušně hlásím Ajisai densha jede...Po dvou letech je ajisai densha zpátky a co, že to je. Densha znamená vlak. Ajisai vlak je vlak, který jezdí v čase, kdy kvetou ajisaje (hortenzie) nicméně jezdí celý rok, protože spojuje Hakone Yumoto s Gorou. Z Gory se jede dál do Hakone za černým vejcem, které najdete v Owadakuji a dál ještě dál. 
Na ten výlet se chystám v červenci nebo spíše v září. Tak nebudu nic prozrazovat dopředu. 


Dnes jsem se vydala s dětmi do Hakone za ajisai. Bohužel jak už to tak u mě bývá vyjela jsem dříve, než jsem měla. Ještě to tam nekvete. Pokud do Hakone vyrazíte, pak je to lépe v červenci (začátkem) aby byla jistota, že pokvetou. Kvetly, ale tak na 30 %. Na druhou stranu je pravděpodobně lepší, že jsem jela trochu mimo sezónu, protože korona jede a vakcinace se sice rozjela, ale nejde tak rychle, takže my se na řadu dostaneme až bůhví kdy. 


Na cestě ajisai vláčkem je zhruba 5 zastávek. Když vystoupíte hned v 1. tak spatříte malou svatyni, kde se dají rituálně omýt peníze aby se rozmnožily. Je tam také krásná socha s žábí mámou a lucerny v chrámu jsou zarostle mechem až působí prastaře...


Malej výlet prospal, takže nemám žádné super fotky a superhvězdou z dnešního výletu byl velkej. Nafotili jsme pár opravdu dobrých snímků, tak jsem ráda. Fotky do alba, to musí být. Nejde jen o to se pochlubit na IG, ale spíš o emocionální hodnotu. Sentiment. Asi to o mě víte, ale založením jsem minimalista. Mám naprosté minimum věcí doma a nenakupuju zbytečnosti. To se netýká fotek. Fotek a alb s fotkami musím mít tuny. Až umřu, tak si na smrtelné posteli projdu alba a budu spokojená, že jsem něco za ten život viděla, vyzkoušela a že jsem si ten život užila. Možná to vidím moc romanticky, ale tak to chci...


Počasí bylo přesně takové jaké má být v červnu. Rainy season aneb tsuyu aneb období deště. Ajisaje rozkvetlé, žáby (kaeru), hlemýždi (katatsumuri) a deštníky s pláštěnkami. Jo a tak to má být. Otaku přes vlaky se vyrojilo taky hodně a docela jsem se vztekla, když přímo přede mě napochodoval jeden chlápek... Bylo to na přejezdu a fungovalo to tam, že kdo dřív přijde, tak dřív fotí. Takže jsem to tak podala chlapíkovi. Pochopil velmi rychle.


První zastávkou na cestě je Tounosawa a zde se nachází malý chrám. Podělím se s vámi o pár fotek z chrámu. Ta atmosféra tam je opravdu speciální, takže určitě vystupte a projděte se. Daleko nepůjdete, protože je to hned vedle zastávky. 


Popojedete do Ohiradai. Zde je nejlepší spot na ajisaje a vláček. Fotíte projíždějící vláček na vlakových přejezdech, kterých je tam několik a podel vlakové trasy je pás asi 500metrů, kde kvetou ajisaje. Po kolejích se chodit nesmí, ale z vlaku tenhle pás jde natočit a nafotit. Speciálně z ajisai vláčku, který jede super pomalu. 


Další zastávkami jsou zastávky, které směrují lidí do Hakone Open Air Museum, kde najdete art work třeba Picassa. No a také se přestupuje do Sengokuhara, kde se nachazí velké lány susuki, které vypadají jako moře. Nicméně na susuki až na podzim vážení. ( Samozřejmě pojedeme) Miyanoshita nabízí slavný Onsen.


Kowakudani je další zastávka, ze které se dá zajet do místního spa resortu zvaného Yunessun. Vřele doporučuji mají tam vodu, která nadnáší, tak jako voda v Mrtvém moři (snad to teď nemotám). 


Poslední zastávkou před Gora je Chokoku no mori. Odtud se dá jít do Hakone Open Air museum. V Gora se přestupuje na lanovku, ale je to lanovka, která jede po kolejích nevím, jak to nazvat v angličtině tomu říkají: "cablecar", které vás vezme hlouběji do Hakone. Dnes jsme jeli jen na ajisaje, takže jsem v Goře dali oběd a jeli zase zpátky. Výlet se povedl, takže naprostá spokojenost. 


Bohužel nejlepší ajisaje kvetou vedle kolejí. Kam se nesmí, pár lidí to zkoušelo, ale zaměstnanci Tozan Hakone Line na ně pískali a na přejezdech jsou cedule s nápisy, že se to nesmí. 


Tak to je vše a já se budu těšit příště. Příště pojedeme do Odawary nebo do Hakusan jen s malým a další víkend máme v plánu Kamakuru s paní učitelkou ze školky, kam chodil velkej. Byla to jeho oblíbená paní učitelka, takže se těší a já taky. Takara


1 komentář:

  1. Na reportáž z Gory se moc těším; aspoň uvidím, jak se Gora proměnila za těch 10 let, co jsem tam nebyl. Ta kombinace "horský vlak - zubačka - lanovka" se mi moc líbila :-).

    OdpovědětVymazat