úterý 15. června 2021

Ajisai v Kaisei


Kaisei je jedna z nejméně zalidněných oblastí v Kanagawa Prefektuře. Je to to čemu se dá říkat venkov. S populací kolem 20000lidí a pouze 3000lidí na km čtvereční, což je na japonské poměry velmi malé pokrytí. 


Kaisei je město, které leží mezi Matsuda City a Odawara City, takže je perfektní pro návštěvu. Na jaře lidi jezdí za kawazu zakurami, které jsou jen 2km vzdálené od Kaisei vlakového nádraží a dále jezdí do Odawary na Ume matsuri, Ajisai matsuri a samozřejmě na Odawara hrad. 


Letos Kaisei nemělo tradiční ajisai festival, protože korona, tak jako loni. Nicméně i tak jsme si to moc užili. Trošku jsem se připálila, protože jsem zapomněla, že sluníčko v červnu taky pálí. Jela jsem jen s J. (malým), protože A. (velký) byl ve škole. Takže to byl jen výlet ve dvou. S velkým jsem byla v Kaisei několikrát, takže pro něj už je to spíš nuda a pojedeme na nějaké zajímavější místo. Říkám zajímavější, ale Kaisei je zajímavé svým způsobem. 


Je to venkov, takže narazíte na rýžová pole, která společně s kvetoucími ajisai a horami kolem dokola vytvářejí nádherná panoramata, která ocení spíše dospělí, než děti, ale nicméně v době festivalu děti mají o zábavu postaráno. Letos bohužel, je to jen pro dospělé a malého jako malá ochutnávka, co ho čeká a nemine, když je synem Takary ze stínu sakur. 


Náš výlet byl velice poklidný, nebylo tam moc lidí, takže jsme sundali maska a fotili a uživali ajisaje kolem. Jo, jo, rýžová pole a ajisaje mají něco do sebe. Nebudu lhát. Mám to tu ráda. Tahle lokalita, je lokalita, kde to "nežije" je tu klid a mír. 


Dva roky zpátky jsme tu narazili na partu seniorů, kteří popijeli vedle rýžového pole a prodávali vařené takenoko. A. velkej  měl hlad, takže jsem to koupila a dali jsme se do řeči a už jsme tam zůstali. Dostala jsem se do kontaktu s japonským nihonshu, které jsem nebyla schopná odmítnout. Celá skupina byla dobří pijani, ale já od doby, co se narodil A. nepiju, takže jsem měla co dělat. Bývaly doby, studentská léta, kdy jsem neměla zábrany, ale tohle přijde s věkem a zkušeností. Od té doby, co jsem matkou, tak alkohol vedu minimálně a dá se říct, že jsem 99% abstinent. 1% obsahuje pivo na omatsuri dva roky zpátky. Nihonshu dva roky zpátky a to je vše:-)  Takže jsem alkohol prolévala vodou a hodně jedla. Ve zdraví jsem to přežila. A patří to do krabice s nápisem: neočekávaná interakce s místními. :-) 


Pokud do Kaisei zavítáte uvidíte, že jsou tu super milí lidé a můžete očekávat nějakou zajímavou interakci s místními. Ale to bude až korona šílenství skončí. Teď se musíme spokojit s vesnickou romantikou a bez lidí. Ale i to má své kouzlo. 

 
Tak to je celé ke Kaisei, pokud máte cestu do Odawary. Určitě vystupte v Kaisei a pokochojete se místním venkovem. Je tu klid a mír, který v Kanagawě najdete jen málo, protože Kanagawa je celkem rušná prefektura. 
Určitě zkoukněte vlog: 


Mějte se krásně a přeji hezké léto. Takara

2 komentáře: