neděle 25. dubna 2021

Létající kapříci pod Tokyo Tower

 Už jsem to zmiňovala v předchozím článku. Kanagawa prefektura přišla o jedny z nejkrásnějších slavnosti Tango no Sekku. Koinobori matsuri (festival) na Sagami River byly vyhlášené. Počátek těchto slavností začíná už v éře Showa 63 (tzn. 1988) a tak se jedná o tradici, která je stará víc než 33 let. Dlouhá tradice a já jsem do ni zaplula s chutí. 

Poprvé jsem navštívila matsuri 2013 a jakmile se narodil velkej, tak jsme chodili pravidleně každý rok. Každý rok jsme tam byli. Jako časoběrné místo to bylo perfektní. Bohužel vypukla corona a organizátoři se rozhodli, že tohle bude poslední hřebík do rakve koinobori matsuri. 

Je mi to líto, protože tyhle matsuri byly ty nejlepší. Začala jsem pátrat po dalším místě, kde bychom mohli pokračovat s tradicí. Rozhodla jsem se navštívit Tokyo Tower.

Zde pořádají Koinobori Festival přímo pod Tokyo Tower. 

Tokyo Tower je vysoká 333metrů a pod ní od konce března do 5. května vlaje 333 pestrobarevných kapříků. Z určitého úhlu můžete vyfotit jak kapříky, tak Tokyo Tower. Dále pořádají lightup od 18.20 do 23.00. 

Letos jsme byli poprvé. Je to pěkné místo, ale není to ono, budu pokračovat v hledání toho "našeho" místa. V průběhu roku mám "svá" místa, kam jezdím každý rok. Na jaře je to Shin Matsuda (kawazu zakura), léto Atami, podzim Kinchakuda (spider lily) a zimě ( Enoshima). Jen pár z dlouhého seznamu, který mám. Co se Koinobori týče hledám nějaký přírodní spot raději než spot uprostřed města. 

Kromě Koinobori jsme se vypravili na main deck v Tokyo Tower. Podívali jsme se do kraje. Pohled na Tokyo z výšky je krásný, ale bydlet v Tokyu bych rozhodně nechtěla. Pro mě je Tokyo taková betonová jungle, na návštěvu dobré, ale mám raději Osaku, která mi přijde jako menší a uvolněnější Tokyo. 

Pak jsme počkali až se setmí a zůstali jsme na lightup. Bylo to opravdu krásné. Tokyo Tower svítila oranžově a kapříci byli též nasvícení. Paráda. Lidí tam bylo málo. Protože toho dne byl vyhlášen Emergency State pro Tokyo (Osaka už byla napřed, protože tentokrát to válcuje Osaku víc než Tokyo) Vypadá to, že tu máme 4. vlnu. No a očkování lidí pod 65 je naplánováno od července. Well, jako plán dobrá :-D 

Tak se mějte, co možná nejlépe a zase někdy příště. Vlog  bude zítra, tak  nezapomeňte "subscribe" ať vám nic neuteče.

https://www.youtube.com/channel/UCkm4pKnNeJkli2S7ijBJ6Ow

Tak zase příště! Mějte se!  T. 

8 komentářů:

  1. Sluší vám to pod těmi kapříky! :-) Za Tokyo Tower jsem byl při své první návštěvě Japonska moc rád, protože "zdola" nešlo vůbec získat přehled o tom, jak je vlastně Tokyo uspořádané. A rozhled je odtud parádní!

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Takaro, Váš blog jsem sledovala před lety, potom nějak pozapomněla.. Až teď ten Seznam Vás opět připomněl, jsem moc ráda. Jak píše Cerf, ten rozhled Tokyo Tower je fakt kouzelný, byli jsme tam. Máte krásné dětičky... Přeji hlavně zdravicko. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju moc. Nebylo to se mnou snadne. Blog jsem mazala, stehovala atd.

      Vymazat
  3. Milá Takaro, také Vás sleduji již od roku asi 2016...jste obdivuhodná mladá žena, odvážná a samostatná a Vaše čeština je pořád výborná. Mám otázku: mluvíte česky na synky? Držím palce a díky za vše o Japonsku. Berushka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju za prizen. 4roky se mnou je dost. Dekuju moc. Snazim se to udrzovat ale nejde mi to. Na syny mluvim japonsky.

      Vymazat
  4. Jsem ráda,že je nás tady více ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. provarila jsem se na seznam.cz neumyslne. 🤦🙈

      Vymazat