úterý 13. dubna 2021

Svatyně Nezu aneb kam za Azaleou (tsutsuji)

 YouTube: https://youtu.be/21pZ5bnv0TQ

Máme tu duben. Sakury nám odkvetly. Korona se nám vesele šíří. Tentokrát více v Ósace než v Tokyu. Člověk si pořád musí dávat bacha, protože očkování postupuje hlemýždím tempem. I když těžko říct, zda je co čekat. Sputnik? Čínskou neefektivní verzi...to možná lépe neočkovat vůbec. Ale úvahy o očkování jsou zatím předčasné, než na mě dojde řada, tak už bude dost možná po koroně. Nicméně rozhodla jsem se žít, co možná nejnormálněji (samozřejmě roušku běžně nenosím a teď denně a ruce jsem si dřív nedesinfikovala, teď několikrát za den, naučila jsem se nesahat na různá tlačítka venku a nedržet se ve vlaku). Změny proběhly, ale soustředím se na ty pozitivní a jednou z těch změn je, že nám kvetou tsutsuji. 

Letos jsem nečekala na Golden Week aneb zlatý týden, kdy nastává stěhování národů v Japonsku. Jak to bude letos, těžko říct, protože korona se neodstěhovala. Nicméně jsem se rozhodla obdivovat přírodní krásy dříve, než je oficiální sezóna. Normálně na tsutsuji jezdím až konce dubna. Letos jsem se rozhodla vyjet dřív, abychom si nedovezli suvenýr z Tokya.

Vydali jsme se do Nezu. Byl založen 1709. A je to jedna z nejkrásnějších svatyní. Má v sobě vibe z Kyóta-desítky červených bran a krásně zdobená svatyně podobně jako najdeme v Nikkó. V podstatě svatyně (shintou) byla vystavěna podle Toshogu v Nikkó. Co se bohů týče, tak zde je hlavní Susanoo no Mikoto, což je bůh/spirit moře a bouří.  Nezu svatyně má ještě jeden skvost a ten, je důvodem, proč je Nezu v době GW nejnavštěvovanější. Jedná se o zahradu, kde kvetou Azalea a rhododendrony. Za vlezné 200yenů cca 40Kč se můžete kochat. A že jsme se kochali. Nezu svatyně je jedna z nejkrásnějších v Tokyu o tom žádná. 

Kromě chrámového komplexu, tsutsuji, čevených bran - torii se můžete pokochat japonskými kapříky. Koi je barevnější verze našeho kapra, specifický druh v Nezu je nishikigoi a jsou velmi krásní, takže když Japoncům popisuji náš zvyk baštit kapra na Vánoce, tak si o nás musejí myslet svoje. :-) 

Lidí mimo sezónu bylo v Nezu dost, ale pořád se dalo procházet slušně a mohla jsem si jít svým vlastním tempem a zastavit se, kdy jsem chtěla a kde jsem chtěla, bez toho abych někomu zavazela. Tak to mám ráda. Nicméně pořád tam bylo na můj vkus moc lidí. Do Nezu se vyplatí jet brzy ráno. Tsutsuji sice otvírá až v 9.00, ale můžete si nerušeně projít celý chrámový komplex a to není k zahození. Předloni se mi to povedlo a můžu jen doporučit, to ticho a božský klid. Skoro zapomenete, že se nacházíte v Tokyu. Pokud navštívíte Tokyo určitě zajeďte i sem. Nebudete litovat. Pokud budete, tak mi můžete napsat :-) Takara 

2 komentáře:

  1. Nádhera, píšu si tento komplex na "parkoviště" dobrých tipů. Jen to chce ten správně rozkvetlý čas na návštěvu :-).

    OdpovědětVymazat