pátek 2. července 2021

The Great Buddha Kamakura

Dnes vás vezmu na místo, kam jezdí snad všichni turisté bez rozdílu. Kam že vás vezmu? Do Kamakury v Kanagawě prefektuře k soše velkého Buddhy.
 


Chrám s velkým Budhou byl založen ve 13.století. Bronzová socha Budhy Amitábha je vysoká 13 metrů a 103 tun. Pěkně těžký Budha. Kamakura Daibutsu, tak se mu říká v japonštině. Kolem Velkého Buddhy je vytvořený prostor k meditacím a rozjímání, tak se jen posadíte a nasajete místní atmosféru. 


Socha byla dříve uložena v chrámu, který byl zničen ve 14./15. stoletím díky tsunami a tajfúnu. Tak už zůstala venku a bylo to rozhodně ku prospěchu chrámu, protože je to jeden z mála Buddhů na otevřeném prostranství. 

Jak se tam jede? Nastoupíte na Enoden a zajedete do Hase, ano, to je ten slavný ajisai chrám. Půjdete asi 10 minut, minete Hase dera a za chvilku se dostanete k chrámu, který ukrývá sochu velkého Buddhy Kamakury. Kamakura Daitbutsu.

Socha byla několikrát rekonstruovaná a v době rekonstrukce byla přikrytá plachtou a chrám nevybíral peníze. Též díky koroně byla návštěvnost omezená, tak jsem ráda, že se mi to podařilo navštívit chrám s dětmi. Chrám stojí za to navštívit.


Letos nebylo možné vejít do sochy Buddhy, protože korona pořád jede, takže jsme se prošli jen kolem. Trošku jsme rozjímali a nakonec jsme obdivovali obří sandály. A vyrazili jsme na cestu domů. Na cestě jsme míjeli spoustu suvenýrů a stánků s jídlem. Nicméně pozor přátelé, v Kamakuře se nesmí jíst za pochodu, jinak dostanete pokutu. Je to v městských pravidlech. Je to dané tím, že do Kamarury jezdí hodně lidí a nikdo nechce být zamazaný od zmrzliny někoho jiného.

Kamakura je plná suvenýrů, ale nedejte se mýlit. Spousta věcí, které zde prodávají, jsou pouze kopie ne originály, taktéž zde naleznete spoustu suvenýrů, které nejsou z dané oblasti, tak na to pozor, pokud jdete po autentických suvenýrech v Japonsku, po místních suvenýrech. Ale pokud je vám to buřt, pak si užijte nákupy. 


Připravuji vlog z tohoto chrámu, tak ho určitě nepromeškejte. Já se budu těšit zase příště, mějte se krásně. Takara

4 komentáře:

  1. Ano, jednou jsem si v Japonsku koupil "pravou japonskou wasabi pastu" v tubě, která se nakonec ukázala být "made in China". To je škoda, že se nedalo jít dovnitř, je to zajímavý zážitek. Mně se každopádně moc líbily větrací "krovky" které má socha na zádech :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to větrání je nadčasové to je fakt...člověk by se podivil, co všechno je šmejd in China :-)

      Vymazat
  2. Ta Corona zatočila s námi všemi.Delší dobu jsem tady nebyla. Neboj,všechny články přečtu zpětně.
    Mám několik originálních dárků z Japonska.Mám tam pár dobrých kamarádek(dopisových).
    Přeji krásné dny Tobě i chlapcům ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě tu vidím, měla jsem strach:-) Děkuju moc. Taky přeji krásný den. Zase jsem pozapomněla doplnit fotky, tak je dneska doplním :-)

      Vymazat